vino y tapas

11 februari 2019 - Valencia, Spanje

Afgelopen zaterdag (09-02) ben ik naar een wijn en tapasproeverij geweest. We vertrokken om 9:30 naar de eerste wijngaard waar we drie wijntjes te proeven kregen.

14db1bab-6802-4f0d-a2e3-82261f2b5d00

Vervolgens gingen we naar een Food Festival waar je bonnetjes kreeg voor kleine gerechtjes en wijn. De kleine gerechtjes waren vettige worstjes en andere stukjes vlees waardoor de wijn daarna niet zo lekker viel. Na hier een uurtje rondgelopen te hebben gingen we naar de laatste wijnproeverij, ook hier kregen we drie wijntjes te proeven waar ze iets over vertelden. Buitenom het feit dat de guide iets te diep in het glaasje had gekeken en het een hele lange dag was, heb ik er erg van kunnen genieten. Het was mijn eerste dag in de zon sinds vorige zomer en dat heb ik gelijk gevoeld aan mijn rode neusje.

29b4835c-1593-4d66-81be-ac970b0b4f63

Zondag (10-02) heb ik lekker uitgeslapen en geprobeerd de wasmachine aan de praat te krijgen. Aangezien dat ding afstamde uit de jaren '50 was het nog even een uitdaging. In de middag ben ik met een meisje uit Utrecht die ik tijdens de wijnproeverij ontmoet had naar het strand gegaan. Na een cappuccino en een wandeling langs het strand vonden we het tijd om de Sangria te proberen. Na een mislukte poging om de zonsondergang op het strand te zien ben ik naar huis gegaan om mezelf weer klaar te stomen voor een nieuwe week stage.

EE24E34F-3075-4C0A-80A7-C32B4D01008E