Montenejos + Bioparc

31 maart 2019 - Valencia, Spanje

De zaterdag na de fallas (23-03) ben ik met een hiking trip meegeweest naar Montenejos. Dit is een thermisch meer tussen de bergen. Na 3,5 uur gehiked te hebben, hebben we geluncht bij het meer. Omdat het 'maar' 20 graden was met een goed windje was het toch een beetje frisjes. We zijn toen naar het dorpje ernaast gelopen in de hoop dat we ergens op een terrasje konden zitten, uit de wind, in de zon. We hadden een hotelletje gevonden en hebben daar heerlijk radler gedronken. Toen zijn we nog door het dorpje gewandeld en naar een ander terrasje gegaan.

ca87fb07-b9fe-4966-96ce-089657a2a155a8d75f57-c03a-4ce0-957f-43abea32bc9a

8eeabf60-1b8f-4606-9ab1-1c6fc02e3174

Zondag (24-03) was een rustig dagje. Eind van de middag ben ik naar de bioscoop geweest (die kost hier maar 5,80 voor studenten), ook wel weer leuk om zoiets 'normaals' te doen.

De week is verder rustig verlopen, er is een nieuw Boliviaans meisje op het lab gekomen. De eerste dag zei ze dat ze 'so-so' engels sprak, maar na een paar dagen kwam ik er al achter dat het meer 'no-no' is. Ik probeer haar uit te leggen hoe de proefjes werken maar ze begrijpt geen woord van wat ik zeg en kijkt me als een verloren schaap aan. Het uitleggen heb ik dus maar aan iemand anders overgelaten.

Vrijdagavond (29-03) ben ik in de avond naar een fancy cocktailbar geweest. Ik had deze bar ergens op internet gevonden en vond het wel grappig om een keer te gaan kijken. Ik ging dus met een vriendin naar de bar en we werden verwelkomd door een papegaai (na 3 keer kijken, ja een echte papegaai). Het was een hele alternatieve hawaiiaans-achtige bar. Elk cocktail had een eigen soort beker waar je het in kreeg. Om 12 uur kregen we een buikdans optreden, dit was echter een beetje een awkwarde vertoning. Verder wel erg genoten, en zeker voor herhaling vatbaar.

IMG_1186

Op zaterdag (30-03) ben ik eventjes de stad ingeweest en ben ik begonnen met het inpakken van mijn koffers. Maandag verhuis ik naar een andere kamer, meer in het stadscentrum. Het plan voor zondag (31-03) was om naar het bioparc te gaan, een soort dierentuin. We zouden met een organisatie meegaan zodat het kaartje wat minder duur was, maar helaas werd dit afgezegd door de regen. Door de regen was de stad veranderd in een spookstad. Omdat een beetje regen mij niet tegenhoud ben ik naar een koffiebarretje gegaan om een boek te lezen. Even later kwam een vriendinnetje ook en hebben we nog genoten van een stukje gebak. Door de regen hebben we toch maar besloten om weer naar de bioscoop te gaan: Dombo. Een film die we beiden sowieso nog wilden zien, dus een goede bezigheid wanneer je niet naar buiten kan. Het was een goede afsluiting van het weekend.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade