yo hablo, tu entiendes

7 februari 2019 - Valencia, Spanje

IMG_0277

Dinsdag middag heb ik een citytour gevolgd. Omdat ik nog niet op het lab mocht werken wegens verzekeringen ben ik naar de stad gegaan voor de rondleiding. We begonnen bij een fontein en zijn door een deel van het oude deel van de stad gelopen.

IMG_0269

Hier zijn een hoop Kathedralen, kerken en andere oude gebouwen te vinden. Ik heb hier twee Nederlandse meisjes ontmoet die toerisme studeerden in Amsterdam. Ook heb ik het erg gezellig gehad met een Italiaans en een Duits meisje. Na thuis wat kliekjes van de dag ervoor te eten ben ik gaan slapen.

IMG_0278

Woensdag was een rustige dag. Mijn verzekeringen waren nog steeds niet geregeld. Van mijn begeleider heb ik wat papieren gekregen om in te lezen dus hier ben ik de hele dag mee bezig geweest. S'avonds met het thuisfront geskyped en vervolgens gaan slapen.

Vandaag, donderdag, was eigenlijk de eerste dag dat ik in de pauze wat kon praten met de mensen in mijn onderzoeksgroep. Er was een meisje die ik nog niet eerder gezien had: Maria. Maria is zo te zeggen een 'fan' van Nederland. Ze heeft zelf een half jaar in Venlo gezeten voor een onderzoek en hoopt nu dat ze een beurs krijgt om haar Phd onderzoek in Venlo te doen. Ze sprak goed Engels en probeerde te vertalen waar de anderen het over hadden. Dit was erg fijn voor mij omdat ik hierdoor de kans kreeg om zelf ook mee te praten in het gesprek. Na een rustige maar nuttige dag naar huis gegaan. Morgen begint het weekend, ik ben benieuwd hoe dit zal zijn.