Terug naar el sol

9 maart 2019 - Burjassot, Spanje

Gisternacht (04-03) ben ik weer teruggekomen van een weekendje Nederland. Nu ik weer op stage zit moet ik er wel weer even inkomen. Ik hoop dat ik binnenkort even een gesprekje aan kan gaan met mijn stagebegeleider omdat ik toch eigenlijk nog dingen van dit land wil zien, maar merk dat ik er eigenlijk niet zo veel tijd voor heb. Na stage ben ik gelijk doorgegaan naar de spaans cursus en vervolgens door naar de stad. We zijn met de collega's: "bunuelos chocolat" gaan eten. Dit is blijkbaar iets typisch hier wat iedereen ongelooflijk lekker vind. Dus ik om 8 uur met een rommelende maag uitkijkende op die hapjes richting dat café. Daar aangekomen en het gegeten te hebben zat ik met een enorme anti climax. Het was eigenlijk gewoon een stukje deeg dat veel te vet was wat je in een potje met nep chocolade doopte. Ik durfde natuurlijk niet de spaanse trots naar beneden te halen dus ik heb het maar braaf naar binnen gewerkt. Het jammere was alleen dat het beest in mijn maag nog niet getemd was. Hierna kwam het wonderbaarlijke idee om onderweg naar de metro een biertje te halen. Dus zittend op een terras met een halve liter bier voor 1,50, werd mijn maag wel getemd, alleen op de verkeerde manier. Toen ik uiteindelijk thuis was om half 11 heb ik snel wat tortellini in een pan gegooid, gaan douchen en gaan slapen. Het was een drukke dag.

WhatsApp Image 2019-03-08 at 11.36.34

Verder is de week snel voorbij gegaan. Het meisje uit Peru dat samen met mij op het lab zat had vrijdag haar laatste dag. Maandag komt er waarschijnlijk een nieuwe jongen uit Colombia. Ik ben op vrijdagnacht (08-03) een kroegentocht gaan doen met een Nederlands meisje. We begonnen bij de mercat central in de wijk el carmen. Vanuit daar zijn we bij een paar barretjes gegaan. Bij een van de barren kwamen we een groep mensen tegen die met een officiele kroegentocht van een of andere organisatie mee waren. Er was ook een nederlands groepje bij waar we de rest van de avond mee opgetrokken zijn. We zijn stiekem achter de officiele kroegentocht groep aangelopen om de leukste barretjes te vinden. Uiteindelijk dachten ze gewoon dat wij er bij hoorden, dus zijn we helemaal in de groep geintegreerd.

Ik heb ook sinds gister (08-03)een valenbisi acount, hiermee kan je overal in de stad fietsen huren en op andere plekken weer wegzetten. Na een lange tijd niet te kunnen fietsen heb ik gister dus mijn eerste tochtje gemaakt. Dan is het toch erg fijn dat ik mijn beentjes kan bewegen op een (veel te kleine) fiets. Op de terugweg had ik echter een probleem: nergens in de buurt waren fietsen vrij. Dus na een kwartiertje gelopen te hebben heb ik een fiets kunnen bemachtigen en ben ik naar huis gefietst. Het was een erg geslaagde, maar ook een erg lange avond, ik was vanochtend pas om 6 uur thuis. Ik heb er gister erg van genoten (vanmiddag wat minder).