Andalucia 25/09-29/09

1 mei 2019 - Valencia, Spanje

Ik heb de afgelopen paar weken het schrijven een beetje verwaarloosd. Ik heb twee weken vakantie gehad waarin het helaas een hele week geregend heb. In die week heb ik dus eigenlijk niks schrijfwaardigs gedaan. Op 25-04 ben ik met een studentenreisorganisatie voor 5 dagen naar Andalucia gegaan. Andalucia is een zuidelijke provincie van spanje waar we Granada, Malaga, Sevilla en Cordoba hebben bezocht. De eerste stop was Granada, na een citytour zijn we naar het Alhambre gegaan (een middeleeuws paleis). Hierna hadden we een paar uur vrije tijd om te lunchen, tapas, en de stad rond te lopen. In de avond heb ik met een groepje mensen die ik daar had leren kennen (belgisch, duits, nieuw zeeland en indisch) wat drankjes gehaald in de supermarkt en op het daktarras van ons hostel gekletst. Daarna zijn we de stad in gegaan naar wat café's en clubs.

IMG_1747IMG_1760F7552DE5-8BC1-4CE2-9571-3C9C8E867017

De volgende dag (al iets vermoeider) zijn we doorgereden naar malaga. Dit viel echter een beetje tegen omdat we maar een paar uur daar waren en naar mijn mening de interessante dingen niet gezien hebben. Wel was er heel mooi uitzicht vanaf een heuvel over de hele stad. Wel hebben we hier nog kunnen lunchen, uiteraard weer tapas.

Door naar Sevilla voor een Flamenco show. Ik was in Valencia al naar een Flamenco geweest, maar ik merkte toch wel dat dit een beter optreden was. Er zat een echte verhaallijn in alle stukjes en dansjes die je (als je goed oplette) redelijk kon volgen. Ook in Sevilla zijn we die avond uit geweest en konden we gelukkig de volgende ochtend tot 10 uur slapen. In Sevilla hebben we ook een citytour gedaan en, je zal het niet verwachten, tapas gegeten. In ons hostel in Sevilla was er een dakterras met een zwembad waar we gelukkig goed gebruik van konden maken ivm temperaturen van 33 graden. In sevilla zijn we twee nachten gebleven en op de tweede dag zijn we naar 'Real Alcazar' geweest. Dit was vroeger het koninklijke paleis en staat bekend om de enorme tuinen. In deze tuinen zijn ook verschillende scenes van Game of Thrones opgenomen dus het was erg leuk om dit een keer te zien. In de avond hebben we vanaf 'de paddenstoelen' (grote uitkijkpunten in de vorm van paddenstoelen) de zonsondergang bekeken. Na nog even in de woonkamer van het hostel gezeten te hebben hebben we er een redelijk vroege avond van kunnen maken.

15ec7043-7d65-4364-b8d0-fb6982292849244dc06a-b111-4608-becd-c8b2e4d1bd99719F5C28-7410-424E-809C-7168CAF9FF5CIMG_1878

Op de laatste dag zijn we doorgereden naar Cordoba. Cordoba schijnt erg mooi te zijn, maar toen wij er waren was het zo ontzettend druk dat het lastig was rond je te kijken en ook daadwerkelijk iets te zien. Hier ook zijn we gaan lunchen, deze keer geen tapas maar een traditioneel gerecht uit cordoba.

Veel foto's heb ik verder niet gemaakt. 80% van de mensen stond 80% van de tijd met een camera voor hun neus dus ik heb maar geprobeerd het met mijn ogen op te nemen.

Komende tijd komt er veel visite op bezoek waar ik ook erg naar uit kijk. Het wordt wel een drukke tijd, maar de tijd vliegt gelukkig zo voorbij.

1. De Visser:
    2 mei 2019
    Dank je wel Laura voor het mooie reisverslag en de foto's van Andalucia. Een prachtige streek met enkele koningssteden. Te kort ben je er geweest denk ik om alles te bekijken.
    Het weer is zo te zien ook fantastisch. Het hebben we de kachel nog aan.
    Geniet van alles en succes met je stage.
    Lieve groet van ome Tiest en tante Annie