Las Fallas

20 maart 2019 - Valencia, Spanje

De week gaat weer snel voorbij. Op zondag (10-03) ben ik een dagje naar het strand geweest. Om 12 uur begonnen we met een sup-les. Na een half uurtje op het water gedobberd te hebben was het voor mij eigenlijk al genoeg geweest. Met mijn dunne ongetrainde armspieren was dit een work-out die ik niet zo snel vrijwillig zou doen. 'Gelukkig' hadden we een les van 1.5 uur geboekt, dus mochten mijn armpjes nog even verder verkrampen. Aan de andere kant was het wel een goed moment om een beetje bij te kleuren, dan doet de zon je toch wel goed. De rest van de week gebeurt er door de weeks opnieuw niet heel veel interessants.  Dit weekend, van 15-03 tot 19-03 begint Las Fallas. Daarvoor krijg ik 4 werkdagen vrij, dat is ook weer mooi meegenomen.

Op mijn eerste vrije dag was mijn eerste missie het laten maken van mijn telefoon. Tijdens het hardlopen een paar dagen daarvoor is hij gevallen en het scherm heeft het helaas niet overleefd. Daarna ben ik door de stad gaan rondwandelen om te kijken naar de Falleras (zie foto's). Omdat ik redelijk wat tijd had om de stad te verkennen ben ik ook lekker op een terrasje gaan zitten met een radler, met een fijne 24 graden maar ook een lekker windje was het wel om te genieten. Zaterdag ben ik 's-avonds naar een bbq gegaan van een vriendin van een brits meisje die ik eerder had leren kennen. Daar aangekomen kwam ik erachter dat 80% van de mensen daar Nederlands/Belgisch waren. Het is heel grappig om te zien dat overal waar je komt er wel wat Nederlanders verschijnen.

IMG_0985IMG_0916

Zondag (17-03) ben ik heerlijk een dagje naar het strand geweest. Het was die dag 28 graden dus het was heerlijk om lekker een dagje te zonnen. Maandag was een rustdag. Ik ben in de avond naar een bar geweest waar een language exchange was, helaas had ik de verkeerde dag uitgekozen want er waren maar 8 mensen. Het was alsnog wel gezellig, maar ik hoop dat er de volgende keer iets meer mensen zullen zijn.

Uiteindelijk was dinsdag (19-03) de laatste dag van de Fallas. Tijdens het hardlopen kwam ik in een parade terecht met een fanfare en mensen met allerlei outfits. Uiteindelijk is er dus niet mega veel van het hardlopen gekomen, natuurlijk baalde ik daar enorm van :). Daarna ben ik naar de mascleta in de buurt gaan kijken  (de vuurwerkshow overdag) het was wel leuk om een keer te kijken, maar wat is het een kabaal. Na 10 seconden gefilmd te hebben ben ik maar gestopt om mijn handen voor mijn oren te houden tegen het geluid, van dat filmpje is dus niet zoveel terecht gekomen. In de avond werden alle falleras (van de foto's) in brand gestoken. Dit doen ze zodat alle slechte dingen die door het jaar heen gebeurd zijn weg te spoelen en je weer met een schone lei kan beginnen. Het was erg leuk om te zien, al snap ik het doel er niet zo van. Sommige standbeelden zijn zo hoog als een flatgebouw met 6 verdiepingen, al die moeite om het na een paar dagen in de fik te steken. Het idee erachter is verder wel leuk.

Ik ben wel blij dat de Fallas nu voorbij is. Het is een enorm feest en het is allemaal ontzettend leuk, maar na 5 dagen was ik toch wel een beetje klaar met al dat vuurwerk :). Donderdag en vrijdag nog even naar stage, en dan is het alweer weekend.

Tijdens de genietmomentjes in de zon besef ik me wel dat het leven hier zo slecht nog niet is. (Al heeft het dinsdagavond de hele tijd geregend, maar dat zeg ik maar niet al te hard).

1. Paps:
    20 maart 2019
    Wordt er na het zonnen op het strand ook nog in zee gezwommen?
  2. De Visser:
    21 maart 2019
    Wat een gezellig herhaal, dank je wel. Nu even werken en dan weer vrij, het kan niet op
    Geniet ervan en wij gaan ook genieten van het lentezonnetje. Lieve groet