yo aprendo Español

24 februari 2019 - Valencia, Spanje

Deze week weer een rustige week gehad. Gister (19-02) dacht ik mijn eerste Spaans les te hebben bij het 'centre d'idiomes', toen ik daar aankwam bleek het echter dat ik nog een Erasmus formulier nodig had die ik bij een bureau van internationale relaties moest halen. Dus daar ging ik heen vanochtend. Daar aangekomen bleek het dat niemand wist waar ik het over had. Dus na 30 minuten zeiden ze maar dat ik naar mijn eigen faculteit moest gaan en er daar naar moest vragen. Toen kwam ik dus bij het secretariaat van mijn eigen faculteit, hier wist men er ook niks van. Ik moest maar terug naar het 'centre d'idiomes' om er opnieuw naar te vragen. Omdat ik geen zin had om nog een keer door heel Valencia te reizen heb ik aan een van mijn Spaanse collega's gevraagd of ze naar hen kon bellen om te vragen wat ze nou eigenlijk willen. Kortom: het is erg lastig om hier gewoon even iets voor elkaar te krijgen, een minimum van 3 verschillende locaties om een papiertje te bemachtigen is een vereiste. Uiteidelijk is het gelukt en volg ik vanaf nu spaanse lessen.

Vrijdag (23-02) was ik redelijk vroeg klaar met stage (16:00) en ben ik met een collega de stad in gegaan. Na de Torres de Seranos (stadspoort) beklommen te hebben hebben we genoten van een biertje. We hebben toen bij een vriendinnetje van haar gegeten en toen ben ik naar huis gegaan. Vanochtend een stukje hardgelopen en zomenteen weer op pad.

Puerta_de_los_Serranos,_Valencia,_España,_2014-06-30,_DD_86

Omdat het lekker weer werd op zaterdag (24-02) ben ik met iemand in het turia park gaan picknicken. Het plan was om daarna nog naar een museum in de buurt te gaan, maar we waren zo aan het genieten van de zon dat we dat maar gelaten hebben. 'S-avonds was de opening van 'Las Fallas', een hoop festiviteiten in maart. Er was een grote vuurwerkshow die 10 minuten duurde. Helaas waren we iets te laat vertrokken en hebben we alleen de laatste 30 seconden meegekregen. We zijn daarna ergens sushi gaan eten en wat drankjes gedaan in een Nederlandse Bar. Helaas geen bitterballen en kaassoufflés op, dat is voor de volgende keer.