Het begin der tijden

4 februari 2019 - Valencia, Spanje

Na aangekomen te zijn op het vliegveld en het zoeken van mijn 2 onhandige koffers was het tijd om vervoer te zoeken. Aangezien ik al 10 minuten bezig was met naar de uitgang komen en de irritaties over de koffers al opliepen heb ik toch maar besloten om een taxi te pakken. Na een ongezellig ritje met een niet-Engels pratende man was ik aangekomen bij mijn kamer. Na de binnenkomst, rondleiding en ontmoeting van mijn huisgenoot, ben ik naar een supermarkt gaan zoeken. Omdat de winkels hier op zondag dicht zijn moest ik dus even rantsoen inslaan.  Bij de supermarkt aangekomen en bij een opnieuw niet-Engels pratende man afgerekend te hebben ben ik er wel achter gekomen dat het handig is om wat Spaans te kunnen in dit land.

Vanochtend lekker uitgeslapen en vervolgens mijn spullen uitgepakt en in mijn kamer gesetteld. Ik twijfelde of ik 's-avonds nog een activiteit met een van de organisaties wilde doen. Toen ik vervolgens om 13:00 al klaar was met mijn kamer heb ik toch maar besloten om de deur uit te gaan. 'Indian diner language exchange' vertelde facebook me als optie dus dat wordt het.

Na 20 minuutjes lopen naar het restaurant kwam ik in een gezellige sfeer terecht. Er zaten ongeveer 20/30 man, een knus groepje. Ik zat naast een meneer uit Washington van 40/50 jaar en een Britse jongen van 25. Ook zat er een Duits en een Indisch meisje en een Colombiaanse jongen. Na de ongemakkelijke gespreksstarterfase was het erg gezellig en was er erg lekker eten.

Morgen de eerste dag stage, ik ben benieuwd